(On) terechte complimenten

zondag 1 maart 2015

Dit willen wij even kwijt

Aangezien de opmerkingen met de complimenten aan de gemeente  Veghel bijna dagelijks hoorbaar zijn, willen wij het idee dat er leeft, toch even nuanceren.

Wij horen dagelijks dat het toch zo mooi is dat de gemeente Veghel ons een pand ter beschikking heeft gesteld. Alwaar wij dan de kringloop konden  realiseren. Hoe fijn dat wij zoveel mensen vooruit kunnen helpen door stage en re-intergratie trajecten.  Ook horen wij dat de energiekosten door de gemeente wordt gesponsord.

Dit klopt echter niet. Wij hebben dit pand zelf gehuurd van de eigenaar en betalen maandelijks onze (best wel hoge) huur.

Als het buiten vriest, dan vriest het binnen ook. Aangezien de kringloop is gevestigd in een pand met heel veel achterstallig onderhoud, denk aan lekkend dak, lekkende leidingen, slechte vloer , enkel glas en geen isolatie, lopen de energiekosten erg hoog op.  Ook deze kosten komen geheel voor onze eigen rekening.

Verder krijgen wij ook geen subsidies,  bijdragen of welke ondersteuning dan ook van gemeente of instanties.

Wij doen alles met elkaar en voor elkaar en zeker alles (helaas) op EIGEN KRACHT.

Wij wilden dit enkel even rechtzetten omdat wij het niet fair vinden dat bovengenoemden,  complimenten krijgen die niet voor hen bedoeld zijn

Men denkt dat wij aan alle kanten steun krijgen terwijl hier alles door onze vrijwilligers en op EIGEN kracht gerealiseerd is.